Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-07-15, 19:23   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

World Matchplay Darts 2022


World Matchplay Darts drar igång i morgon.

En riktig höjdare för de som gillar Dart.

32 spelare och Matchspel.

Tycker det är läge för en skrällvinnare i år då de som normalt dominerar sporten inte längre vinner ”allt” och många yngre spelare tagit ett kliv upp.

Dimiti Van Den Bergh gillar formatet med matchspel och är nästan oslagbar när han är i Zonen. 13 ggr som slutvinnare på Dimitri känns klart intressant. Min favorit till slutsegern.

Danny Noppert är min skrällvinnare och där erbjuds man över 20ggr pengarna . William Hill har hela 25ggr .


På Måndag går matchen Gerwyn Price - Martin Schindler.

Gerwyn är andraseedad i turneringen men har riktigt knackig form.
Jag tror och hoppas Martin Schindler slår ut Gerwyn i första rundan till oddset 3,00
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Eternitydarts (+3), Lazlo (+5)

Senast redigerad av Basse den 2022-07-15 klockan 19:40.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-17, 03:08   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Dimitri Van Den Bergh helt överlägsen i första rundan.

Utstrålar självförtroende och borde ha bra chans att ta sig hela vägen till final.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-21, 10:11   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Båda mina vinnartips Van Den Bergh och Noppert vidare även i andra rundan.

Danny Noppert seger i andrarundan var en riktig håll-käften-prestation.

*** edit

Dimitri Van den Bergh vidare i tredje rundan och är nu semifinalklar.

Nu har jag ju spoilat vinnaren av matchen men jag rekommenderar att se matchen mot Peter Wright i efterhand ändå - en höjdare!

https://m.youtube.com/watch?v=YjuAiDQn-UQ

Hoppas få med Danny Noppert också som spelar sin kvartsfinal i kväll.

Senast redigerad av Basse den 2022-07-22 klockan 11:56.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 00:39   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Hoppas få med Danny Noppert också som spelar sin kvartsfinal i kväll.
Jajamänsan!

Noppert vidare till Semifinal.


Då hoppas jag minst ett av mina två tips går till final.

Dimitiri Van Den Berg möter Michael Van Gerwen i sin semifinal.

Dimitri har 1-6 i inbördes möten mot MVG. De ju mötena är dock under perioden 2015-2018. Dimitri har utvecklats enormt senaste två åren och MVG är inte längre lika dominant som han varit senaste decenniet.

Dimitri Van den Bergh ger 2,20 hos William Hill

Michael Van Gerwen ger 1,70 hos Unibet

Jag tycker Dimitri är spelbar till 2,20

_______________



Danny Noppert möter Gerwyn Price.

Noppert har 3-3 i inbördes möten mot Gerwyn Price. Förväntar mig en jämn match.

Jag dissade Gerwyn innan turneringen, men han har verkligen hittat toppformen och spelar med stort självförtroende.
Noppert är jämn och håller pålitligt hög klass i alla sina matcher medans Gerwyn är mer upp och ner, kan spela som en gud när han är i Zonen.

Danny Noppert ger 2,60 hos Unibet

Gerwyn Price ger 1,57 hos William Hill

Jag avstår spel. Hjärtat säger Noppert men hjärnan säger Price med sin återvunna form.

________________

Grymt fina semifinaler där två supertalanger tar sig an två av de största inom Darten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HenrikTsson (+1), Lazlo (+5)

Senast redigerad av Basse den 2022-07-23 klockan 01:08.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-26, 09:25   #5
 
Eternitydartss avatar
 
Reg.datum: jul 2022
Inlägg: 19
Sharp$: 121
Standard

Kul med dartsnack!

Många enormt bra matcher under hela turneringen tycker jag. Mest imponerad av hur ofta Noppert presterar på en riktigt bra nivå.

MVG visar att det fanns fog för allt hans snack i media det senaste året. Han var helt enorm i semi och final.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Eternitydarts är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-26, 18:01   #6
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eternitydarts Visa inlägg
Kul med dartsnack!

Många enormt bra matcher under hela turneringen tycker jag. Mest imponerad av hur ofta Noppert presterar på en riktigt bra nivå.

MVG visar att det fanns fog för allt hans snack i media det senaste året. Han var helt enorm i semi och final.
Ja det var grymt många bra matcher.

Tyvärr föll bägge mina tips i Semifinalen.

Var ändå riktigt glad att MVG vann finalen. Har alltid haft svårt för Price även om han han spela som en gud när han har form.

Darten är mer spännande än på länge nu med så många nya talanger som på allvar kan hota de stora namnen.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 09:46   #7
 
Eternitydartss avatar
 
Reg.datum: jul 2022
Inlägg: 19
Sharp$: 121
Standard

Håller verkligen med, längesen det var så intressant. Älskar dart då det är så små saker som kan avgöra eller förändra ett leg eller en hel match. Eller för den delen att unga framtidslöften kan slå de stora spelarna. Och att de riktigt gamla rävarna kan fortsätta på en riktigt hög nivå länge. Som Richie Burnett som spelade till sig ett tourcard igen. Eller Wolfie som fortsätter att vara enormt stabil, både i Live League och större event. Tror inte vi sett det sista av Robert Thornton i större turneringar heller.

Följer allt, både inom PDC och WDF. Online darts live league är en höjdare också, men det är nästan lite för många event just nu. Flera spelare har lyft att det tar ut udden lite ur helheten. Gary Andersson t.ex., en av mina favoritspelare, spelar ju nästan ingenting längre. Även om jag tror att han vill delta i några större TV-turneringar i höst och sedan förhoppningsvis toppa formen i december

Ja, det var kul att MVG vann. Han är ju enorm och jag föredrar också honom framför Price. Price är emellanåt rätt osportslig, lite som Adrian Lewis. Gudar på att kasta men inte långt ifrån bråk om det inte går deras väg. Till skillnad från Clayton som är en riktig hedersknyffel. Fast en av mina favoritmatcher förra året innehöll Price måste jag ändå erkänna..(Price mot Huybrechts under VM)

Nåväl. Framtiden är ljus. Schindler som du nämner är enorm när det stämmer. Dimitri är också ruggig när det stämmer med pulsen, liksom Rowby John Rodriguez.

Ryan Searle har mycket mer att bevisa, där finns klass.

En spelare att hålla koll på som jag tror kan gå riktigt långt är Gian Van Veen.

Vilket bra forum detta verkar vara, både dart och trav! Hatten av för sjuan du satte, enormt vasst.

Ser fram emot framtida dartsnack och hitta lite fina vinnare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+50), Basse (+10)
Eternitydarts är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td